Visuaalinen markkinointi - koulutuksen uudet työkalut

vima_planering_butik

Fortbildningscentrum Prakticum järjestää visuaalisen markkinoinnin ammattitutkintoon johtavaa koulutusta Helsingin Arabiassa. Fortbildningscentrum Prakticum on toiminut edelläkävijänä modernien opetusmetodien ja tietotekniikan käytössä aikuiskoulutuksessa. Syksyllä 2014 myös visuaalisen markkinoinnin opiskelijat saavat käyttöönsä kukin oman iPadin, ja koulutusohjelmassa sovelletaan 1:1 opetusmetodia. Vielä kaksikymmentä vuotta sitten somistajalta vaadittiin ennen kaikkea siistiä käsialaa. Somistajat tekstasivat käsin mainoskylttejä, hinta-ja tuotelappuja. Tänä päivänä tussit pysyvät enää harvan ammattilaisen käsissä, sillä tulostimet ja kansainvälisten ketjujen omat markkinointimateriaalit ovat korvanneet tämän taidon. Visuaalista silmää ja taitavia käsiä tarvitaan silti yhä, ja näitä taitoja voi hioa Fortbildningscentrum Prakticumin noin vuoden kestävässä koulutuksessa.

Visualistin työkalupakkiin kuuluu perinteisesti vasara ja nauloja, maalisudit, siimat ja teipit. Näitä käytännön välineitä ei uudistetussa koulutuksessa unohdeta, mutta iPadien avulla saadaan suunnitteluprosessiin aivan uusia ulottuvuuksia. Erilaisten sovellusten avulla on helppo suunnitella kolmiulotteisia pohjapiirrustuksia mittakaavassa ja kokeilla eri pintamateriaalien ja kalusteiden yhdistelmiä tilassa. Erilaiset valo- ja videokuvausohjelmat mahdollistavat vaivattoman oman työn dokumentoimisen, ja tyylikkäitä presentaatiomahdollisuuksia on useita. Näppärien tablettien avulla opiskelusta tulee enemmän interaktiivista, kun töiden jakaminen, kommentoiminen ja kehittäminen yhdessä helpottuu. “Flera lär sig mera” on  Fortbildningscentrum Prakticumin tunnuslause; eli useampi oppii enemmän 1:1 metodin avulla.

Viime vuosien suuria muutoksia on ollut kaupan siirtyminen verkkoon. Verkkokaupassakin korostuu visuaalisuuden merkitys: esteettiset ja toimivat sivut houkuttelevat enemmän asiakkaita.  Syksyn koulutuksessa käsitellään myös markkinointia verkossa. Muita kurssikokonaisuuksia ovat mm. trendit ja stailaus, visuaalinen markkinointi myymälöissä, kampanja- ja messusuunnittelu, tekninen piirtäminen ja digitaalinen suunnittelu. Ja kaikilla näillä kursseilla hyödynnetään iPadeja ja 1:1 metodia!

ipad_anvandare_sittande_kvinna

Visuaalinen markkinointi kuuluu markkinointiviestinnän ammattitutkintoon. Tutkintoon johtavaan koulutukseen voit hakea tästä. Hakijoille  lähetetään ennakkotehtävät sähköpostitse ja syksyn soveltuvuustesti järjestetään 6.8.2014.

Lisätietoja koulutuksesta ja sen hinnasta: http://prakticum.fi/utbildning_och_examina#somistaja